Sunday, January 10, 2021

Säärised Pärnumaa sukkade ainetel

 Tuleb välja, et säärised on ütlemata mõnusad ja soojad asjandused :) Seega ei piisanud mulle ühest paarist, mille sügisel kudusin ja siingi näitasin.

Enne jõule võtsin käsile uued säärised. Sirvisin raamatut "Eesti silmuskudumine 2. Sukad ja sokid" ning silma jäid Pärnumaa sukad. Alustasin 80 silmusega ehk 20 silmusega vardal. Originaalis on pärast paari ripskoes ringi jätkatud parempidise koega. Mulle tundus praktilisem siiski soonik ja nõnda kudusin umbes 6 cm 2 x 2 soonikkoes. Enne mustriosa algust kasvatasin juurde 40 silmust. Mustriosa lõpus tegin taas jõudsalt kahandusi ning tulemuseks sain väga hästi jalga istuvad säärised :) Lõpetasin kahe ringi keeratud vitsaga. Säärised ulatuvad kenasti üle põlve ja hoiavad jalad hästi soojas. Üldpikkus tuli lõpuks 51 cm. Kuna ma olen tõeline külmavares, kellel aastas umbes kolmel päeval pole külm, siis on säärised täiesti asendamatuks mulle talvisel ajal muutunud.

Lõngaks Saara Hea lõng 7/2 ning vardad 1,5 mm.
Nüüd võtsin vahelduseks kätte jälle tiba peenemad vardad :)

Mõnusat jaanuari jätku! Lõpuks sajab Pärnuski lund :)


No comments:

LinkWithin

Related Posts with Thumbnails